مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:21120 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چه كار بكنيم در تمام مراحل زندگي روزمره خدا را ناظر بر اعمال خود بدانيم و او را حس كنيم. چرا كه مي دانيم او ناظر است ولي فراموش مي كنيم؟



محبت در گرو توجه به نعمت يا خدمت است. ياد نعمت هاي خدا، علاقة ما را با او زياد مي كند، چه نعمت هاي عمومي و چه نعمتهاي خصوصي.

نعمت هاي عمومي از قبيل باد، باران، خورشيد، كوهها، گياهان، خوردني ها، آشاميدني ها، همسر، فرزند، عقل، علم، زبان، چشم، گوش و ساير اعضاء، نعمت شب و روز، خواب و بيداري، آزادي و قدرت انتخاب و گرايش به خوبي ها و كمالات و تنفر از بدي ها كه هر كدام از اين نعمت ها نباشد، زندگي بشر فلج مي شود.

راستي، اگر آب دهان ما شور يا تلخ بود، چه مي كرديم؟

اگر خداوند نعمت خواب و حتي غلطيدن در خواب را دو سه روز از ما بگيرد چه مي كنيم؟

نعمت هاي خصوصي، امكانات و استعدادهايي است كه خداوند به هر يك از افراد بشر عطا كرده است و اگر انسان فكر كند مي بيند چه بسيار نعمتهايي كه در اختيار اوست و ديگران به دلايلي از آن محرومند.

آري، فكر كردن در نعمتهاي الهي، انسان را عاشق خدا مي گرداند و قرآن به اين امر سفارش كرده است. فاذكروا الاء الله (1)

در قرآن مي خوانيم: صبغه الله و من أحسن من الله صبغه (2) كارهايتان را با رنگ الهي رنگ آميزي كنيد كه اين رنگ بهترين رنگهاست.

مراد از رنگ الهي آن است كه كارها را براي رضاي خداوند و طبق فرمان او انجام دهيم و جان و مال خود را فقط با او معامله كنيم.

به چند مثال توجه كنيد:

1ـ لباسي كه براي همسر مي خريم، اگر در شب تولد حضرت زهرا (س) باشد، اين خريد رنگ الهي پيدا مي كند.

2ـ آبي كه به صورت مي ريزيم اگر قصد وضو كنيم، رنگ الهي پيدا مي كند.

3ـ در جايي كه مي نشينيم اگر رو به قبله بنشينيم، رنگ الهي دارد.

ما مي توانيم تحصيل، تدريس، ورزش و ديد و بازديد خود را به رنگ الهي در آوريم.

گاهي كه حضرت علي(ع) در جايي مهمان بود، در خانه مقداري غذا مي خورد و به مهماني مي رفت و مي فرمود: مي خواهم هدفم در مهماني ديدار مؤمن باشد نه رفع گرسنگي در خانه او.

پولي كه به فقير مي دهيم، مي تواند براي سلامتي خودمان باشد و مي تواند براي سلامتي تمام مسلمانان بخصوص حضرت مهدي (عج) باشد.

قرآن مي فرمايد: هر كس هدفش خدا و رسيدن به مقامات بهشتي باشد، از دنيا هم بهره مند خواهد شد. اما كسي كه هدفش فقط دنيا باشد، قطعاً از آخرت محروم است و به دنيا هم شايد برسد و شايد نرسد.































منابع و مآخذ:

1ـ اعراف، آيه 69

2ـ سوره بقره، آيه 138

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.